فیس بوک پلیکان پرواز اینستاگرام پلیکان پرواز  پلیکان پرواز تلگرام

سفرنامه سریلانکا

برنامه سفرمون رو با توجه به سفرهای قبلی و تکراری نشدن مقصد در نظر گرفتیم.

به دلیل علاقه شدیدم به جنگل و طبیعت و با خوندن چندین سفرنامه و راهنمایی های آژانس مسافرتی پلیکان پرواز آسیا تصمیم گرفتیم که در بهمن ماه سفری 8 روزه به سریلانکا را تجربه کنیم.

از میان تمامی شرکت ها و آژانس ها , پلیکان پرواز سابقه و تجربیات زیادی در این گونه سفرها را داشت.

با پرداخت مبلغ بسیار مناسبی برای خودم , همسر و فرزند شش ساله ام تور را بسته و برای اقامتمان در سریلانکا یک ویلا را رزرو کردیم.

برای سفرمون پرواز فلای دبی را انتخاب کردیم چون هم بدون تاخیر و هم هواپیمای تمیزی بود. برای خرید غذا و نوشیدنی در داخل هواپیما باید پول نقد پرداخت می کردیم. قیمت ساندویچ ها نیز بسیار مناسب بود. برای پسرم کمی خوراکی و ساندویچ های سبک به همراه برده بودیم که خیلی به دردمون خورد. به شما هم پیشنهاد می کنم که برای زمان های ضروری تعدادی کنسرو به همراه داشته باشید.

شروع سفر :

ساعت نه صبح در فرودگاه ساکت و آرام شیراز بدون شلوغی و استرس حاضر شده و کارهای خروجی را انجام دادیم. در ساعت تعیین شده پروازمان انجام شد و در فرودگاه دبی فرود آمد. پرواز بعدیمان نیز فلای دبی بود. از گیت هفت به پرواز دبی-کلمبو به ساعت چهار بعد از ظهر وارد شدیم. یکی از خوش شانسی های سفرمان این بود که با یک مسئول ایرانی آشنا شده و وی از کانترهای پروازمان بود به همین خاطر صندلی های ردیف ششم را در اختیارمون گذاشت. صندلی ها بزرگ و بسیار راحت بودند. ساعت دو نیمه شب به فرودگاه کلمبو رسیدیم. فرودگاه کلمبو کوچک اما مملوء از پرواز بود ! برای اخذ ویزا به قسمت صدور ویزا رفتیم. پس از آن به صرافی رفته و دلارهایمان را تبدیل به روپیه کردیم و یک سیم کارت گرفتیم و برای مکالمه و اینترنت آن را شارژ کردیم که در سفرمان بسیار کارآمد بود.

پس از اتمام کارهایمان در فرودگاه کلمبو و ترانسفر شدن به سمت ویلا در نگمبو , سفرمان در کشور سرسبز سریلانکا شروع شد. ویلای اقامتمان در نگمبو , Lovely Villa نامی داشت و یک ویلای 2 طبقه بود که شامل حیاط و اتاقهای بسیار تمیز می شد.

روز اول:

نگمبو- کورونگالا- دامبولا- سیگیریا

ساعت هشت صبح از خواب بیدار شده و برای سرو صبحانه به حیاط ویلا رفتیم. ویلایی که در آن اقامت داشتیم دارای منظره ای فوق العاده از درختان نارگیل , درختان انبه , پرندگان و سنجاب های کوچک بود که تصویری فراموش نشدنی رو توی ذهنمون خلق کرد.

صبحانه های ویلایی سریلانکا بصورت خانگی و دستی تهیه می شوند. صبحانه ها متشکل شده از آبمیوه طبیعی , املت , میوه های متنوع استوایی , کره , مربا , چای سریلانکایی , سوسیس , نان تست , عسل , شیر و قهوه هستند. ناگفته نماند که صبحانه های سریلانکا بسیار خوشمزه بودن و طعمشون رو هیچوقت فراموش نمی کنید !

پس از سرو صبحانه برای رفتن به شهر سیگیریا آماده شدیم . لیدر تورمان تور سافاری را به ما پیشنهاد داد. اما ما قبول نکردیم و به راهمان ادامه دادیم. جاده های سریلانکا باریک و 2 طرفه بودند و رانندگی خاص خودش را داشت اما گاهی اوقات ما از طرز رانندگی آنها می ترسیدیم . البته در طول سفرمان شاهد کوچکترین تصادف هم نبودیم.

در مسیر جاده ها اتوبوس های قدیمی را می دیدیم که بومیان سریلانکا را از شهری به شهر دیگر جابه جا می کردند. در طول جاده ها شاهد سرسبزی و منظره خارق العاده ای بودیم و هم چنین به غذاخوری ها, سوپرمارکت ها و میوه فروشی های بسیاری در کنار جاده ها دسترسی داشتیم. مسیر میان شهرهای سریلانکا کوتاه است اما چون جاده ها دارای شرایط ویژه ای می باشند مثلا یک مسیر صدو بیست کیلومتری نزدیک به چهار یا پنج ساعت زمان می برد. در طول مسیرمان آب و هوا بارانی بود. در تمام طول زندگی , این همه سرسبزی را به یکباره ندیده بودم !

زیبایی و سرسبزی کشور سریلانکا در کلام قابل توصیف نیست. باید زیبایی سریلانکا را از نزدیک ببینید و تجربه کنید. مردمان سریلانکا صمیمی , مهمان نواز و با ادب بودند. هرگز صدای بلندی از هیچ کدامشان نشنیدیم و دعوایی ندیدیم. هیچ کدام از مردمانشان مزاحم کسی نمی شوند و حتی ما معتاد هم ندیدیم ! مردمان فقیر سریلانکا نیز بسیاز خوش رو و خوش خنده بودند و با گردشگران با مهربانی رفتار می کردند.

ساعت دوازده ظهر بود که به شهر کورانگولا رسیدیم. برای بازدید از معابد زیبای هندوها توقفی کردیم. این معابد در جوار دریاچه ای فوق العاده زیبا واقع شده بودند. مسیر معابد مملوء از جنگل ها, دریاچه و رودخانه ها بود که نمی تونم زیباییشون رو براتون توصیف کنم. بازدید از هندوها و آشنایی با سنت و رسومات آنها بخش جالبی از سفرمون بود. هندوها اعتقادات جالب و خاصی داشتند. از معابد بازدید کردیم و یه عالمه عکس گرفتیم. یکی از مسئولین معابد نیز با میوه های خوشمزه از ما پذیرایی کرد.

برنامه بعدیمان بازدید از معبد Golden Temple در دامبولا بود. گلدن تمپل از مقدس ترین و زیباترین اماکن سریلانکا به شمار می آید که دارای مجموعه ای از غارها و صد و پنجاه و هفت مجسمه بودا است. گلدن تمپل از مقدس ترین و گرانبهاترین اماکن برای بودایی ها بوده و سازمان یونسکو در سال 1991 آن را به عنوان میراث جهانی به ثبت رسانده است. چنانچه قصد بازدید از موزه های داخل ساختمان را داشته باشید باید بلیت تهیه کنید. برای بازدید از مجسمه ها باید به بالای کوه بروید و از مسیری پلکانی عبور کنید. پیاده روی در این مسیر و در هوایی بارانی برایمان بسیار لذت بخش بود. گرچه گمان نمی کردم پسرم بتواند این مسیر را طی کند اما برخلاف تفکرم خیلی هم خوب توانست ! پیش از ورود به معابد باید کفش هایتان را درآورید و مسیر را پابرهنه طی نمایید. از 6 یا 7 تا غار بازدید کردیم که هر کدومشون شامل مجسمه های بودای مختلفی می شدند. هرکدام از این مجسمه ها حالتی خاص از عبادت را نشان می دادند. در مسیر معابد میمون های کوچک و بازیگوشی نیز بودند که پسرم با آنها بسیار سرگرم شده بود. در هنگام عکس گرفتن با معابد و مجسمه های بودا باید مراقب باشید که پشت به آنها نباشید زیرا بودایی ها از این کار ناراحت شده و اعتراض می کنند.

روز دوم وسوم :

سیگیریا – کندی

ساعت هشت صبح به طرف صخره سیگیریا به راه افتادیم . فاصله ویلایی که در آن اقامت داشتیم با صخره سیگیریا بسیار کم بود و بعد از طی زمان بسیار کمی رسیدیم. صخره سیگیریا یکی از مکان های تاریخی بسیار معروف در سریلانکا می باشد که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است. صخره سیگیریا را به عنوان سمبل گردشگری کشور سریلانکا می شناسند. به دستور پادشاه کاسیاپا قلعه سیگیریا را در سده 5 میلادی ساختند که از قدرتمندترین پادشاهی های سریلانکا را به وجود آورده بود. کاسیاپا به دلیل ترسش از برادرش این قلعه مستحکم را ساخته و در نهایت با ترس از دنیا رفته است. این قلعه شامل باغات و یک کاخ به وسعت 1 هکتار می باشد که در بالای این صخره بنا گردیده و دارای خارق العاده ترین و زیباترین منظره طبیعی است. بخش ورودی ای قلعه به صورت یک شیر بوده و در ابتدای مسیرتان چنگال یک شیر را که روی سنگی تراشیده شده خواهید دید. به شما پیشنهاد می کنم که بازدید از این جاذبه را هرگز و به هیچ قیمتی از دست ندهید ! برای ورود به این مکان باید ورودی پرداخت کنید که مبلغ آن برای بومی ها , پاکستانی ها و هندیان نیم بهاء میباشد. در ابتدا برای ورود به این مکان از پله هایی کوچک در فضایی رویایی عبور خواهید کرد. هر چقدر بیشتر مسیر را ادامه دهیم ارتفاع بیشتر شده تا جاییکه در ورودی صخره سیگیریا (lion rock) مجبور می شوید از هزار و دویست پله بالا روید.

نگرانی و اضطراب ما در سفرمان فرزندم و بالا رفتن از کوه بود که یکی از جوانان محلی سریلانکایی کمک بسیاری به ما کرد. گذر از پله ها و پیچ های این مکان استرس زیادی را برایمان به وجود می آورد. با کمی پیاه روی به بخشی رسیدیم که از نقاشی های دیواری و مجسمه های زیادی بازدید کردیم. در این مکان با تعداد بسیاری از گردشگران برخورد داشتیم که حس خوبی به ما می داد. گردشگران خارجی از زن و مرد , پیر و جوان با چهره هایی خندان این مسیرها را طی می کردند. بعد از طی نمودن پله ها به ورودی شیر مانند رسیدیم و بعد از کمی استراحت عکس هایی گرفته و به مسیرمان ادامه دادیم.

پس از گذر از پله های زیاد باریک فلزی به فراز کوه رسیدیم و منظره ای را دیدیم که واقعا توصیف کردنی نیست ! صحنه ای فوق العاده که فقط باید ببینید و لذت ببرید. مدتی در آنجا نشستیم و از منظره های سرسبز و زیبا لذت بردیم و بعد به پایین آمدیم. در راه برگشت با فروشندگان صنایع دستی سریلانکا برخورد کردیم اما چیزی نخریدیم.

با وجود آنکه هوا در اون روز خوب بود اما به خاطر بالا رفتن از صخره کمی گرم شده بودیم. به همین خاطر بستنی میوه ای خریدیم که خیلی بهمون چسبید !

نکته : بازدید از سایت سیگیریا را در اول روز انجام دهید ته زمانی که هوا گرم نشده باشد.

پس از آن ساعت یازده ظهر به طرف کندی به راه افتادیم. لیدرمان پیشنهاد تورهای جیپ سواری و قایق سواری را داد که بازهم نپذیرفتیم و به راهمان ادامه دادیم.

از لیدرمان درخواست گشت و بازدید از مزرعه ادویه جات را دادیم که برایمان هماهنگی های لازم را انجام داد. در این تور با کلیه مراحل کشت و روش های عمل آوری ادویه جات مختلفی همچون قهوه , دارچین , روغن نارگیل و فلفل آشنا شده و آنها با چای خاصی که دارای طعم تندی بود به همراه کاکائو از ما پذیرایی کردند. بعد از بازدید از مزرعه به یک مکانی که شبیه کلاس بود رفتیم و مسئول آنجا به هر نفر یک ورقی می داد که در آن درباره حدود چهل محصول توضیحاتی داده شده بود و می توانستیم با علامت زدن آنها , این محصولات را از فروشگاه مزرعه خریداری کنیم. البته قیمت این محصولات خیلی گران بود. مثلا قیمت یه روغن درمانی سردرد حدود 70 دلار بود..

در رستورانی که در مسیرمان بود ناهارمان را سرو کردیم. این رستوران به صورت سلف بود و شامل سه نوع برنج , خورشتی محلی و سبزیجات پخته شده می شد. ما خورشتی محلی به همراه مرغ سرو کردیم.

امروز هم هوا ابری و همراه با بارون بود و ما عاشق این هوا بودیم. به طرف کندی در حال حرکت بودیم که از کارگاه رنگ رزی پارچه هم بازدید کردیم و با مراحل نقش بندی و طرحبندی و رنگرزی آشنا شدیم. این کارگاه شامل یک فروشگاه هم می شد که از آن هم دیدن کردیم. نکته جالب در مورد اینجور اماکن این بود که بعد از اینکه توضیحات کاملی درمورد نحوه کارشون می دادن و گاهی اوقات هم ازمون پذیرایی می کردند اما وقتی از فروشگاه خرید نمی کردیم اصلا ناراحت نمی شدند و همونجور با خنده رویی رفتار می کردند.

با رسیدن به شهر کندی , طبق هماهنگی های انجام شده حدود 2 ساعت را برای دیدن رقص محلی سریلانکایی ها گذراندیم. مردمان بومی سریلانکا در این مراسم با لباس های محلی و سنتی رنگی و متنوع حاضر می شدند. با نواختن طبل آنها رقص خود را آغاز کردند. بعد از آن هم برنامه جالب و دیدنی آتش بازی و راه رفتن بر روی آتش توسط بومیان سریلانکا اجرا شد..

پس از برنامه رقص محلی سریلانکا به سمت بازار کندی به راه افتادیم. حدود 1 یا 2 ساعت در بازار گشت زدیم و در KFC شام خود را خوردیم. از بازار کندی چیزی نخریدیم اما در راه رفتن به ویلا فروشگاهی خانوادگی بود که از آن چند تکه جنس خریداری کردیم.

به مدت 2 شب در شهر کندی اقامت گرفته بودیم و ویلایمان بسیار خوب و تمیز بود و خیلی رضایت داشتیم.

ویلای ما chaminrich نام داشت که فوق العاده تمیز , به همراه منظره ای زیبا و خدمه ای خوش برخورد بود. این ویلا را تازه تاسیس کرده بودند و اتاقهای آن هر کدام دارای رنگی متنوع بود. صاحب ویلا علاقه مند به عتیقه جات بود. ما نخستین مسافران ایرانی بودیم که در این ویلا اقامت گرفته بودند. در تراس این ویلا به رودخانه ویویی کامل داشتیم و آن طرف هم مشرف به جنگل های سرسبز و زیبا بود. با نوشیدن یک چای در این هوا و منظره آرامشی عجیب نصیبمان شد و بسیار لذت بردیم.

صبحانه مان در اتاقی که به سمت رودخانه ویو داشت با پنجره های باز سرو کردیم. صبحانه مخصوص این ویلا شامل برنج , سوپ سبزیجات , لوبیا , آبمیوه , کره , مربا , تخم مرغ و نان تست می شد.

بعد از صرف صبحانه برای بازدید از باغ گیاه شناسی پرادنیا آماده شدیم. این باغ جزء زیباترین باغهای آسیا می باشد که در آن از گونه های متنوع گیاهی سراسر سریلانکا نگهداری می کنند. زیبایی این باغ به موجب قرارگیری در جوار رودخانه ماهاولی 2 برابر شده بود. در این باغ درختان متنوع و بزرگی را می توانید ببینید هم چنین برخی از آنان را مقامات سیاسی و فرهنگی دنیا کاشته اند. نزدیک به 2 ساعت و نیم در انی باغ گشت زدیم. برای بازدید از این باغ باید وروردیه پرداخت کنید.

ناهارمان در در فست فود محلی سریلانکا به نام P&S سرو کردیم. این وعده شامل 1 ساندویچ , 1 دست مرغ , 1 دست لامپارایس (برنج – تخم مرغ – سبزیجات – مرغ و ادویه ) در برگ موز و 3 نوشابه می شد.

بعد از صرف ناهار برای بازدید از معبد دندان مقدس به راه افتادیم. این معبد دالادا ماگی گاوا نام داشت و دندان مقدس بودا را در آن نگهداری می کردند. این معبد از مقدس ترین اماکن برای بودایی ها بود. در داخل معبد موزه ای وجود داشت که در آن پیکر مومیایی شده فیلی عظیم الجثه را نگه داری می کردند. برای بازدید از این اماکن باید با پای برهنه وارد شوید.

برای ورود به این معبد باید ورودی بپردازید. ما نزدیک به 1 ساعت در معبد گشت زدیم.

با خارج شدن از معبد مقداری از پولهایمان را چینج کردیم . لیدرمان تاکید کرده بود که این محل بهترین مکان برای چینج کردن پول است اما با فرودگاه تفاوتی نداشت.

ساعت نزدیک به 5 شده بود که به ویلا برگشتیم و پس از استراحتی کوتاه به سمت بازار راه افتادیم. از بازار تعدادی زیورآلات و پارچه های ساری خریدیم.

نزدیک ساعت 8 شب بود که هوا تاریک و مغازه ها در حال تعطیل کردن بودند. ناگهان صدایی شنیدیم که توجه همه را به سمت خود جلب کرد و مردم به یک سمت می دویدند. کیف خانمی را در خیابان زده بودند. ما نیز کمی استرس گرفتیم و با پرداخت کردن پول با توک توک به ویلا بازگشتیم. بعد از سرو شام و چای مخصوص ویلا از خستگی خوابمان برد.

ساعت نه صبح از خواب بیدار شدیم و پس از سرو صبحانه از صاحب ویلا خداحافظی کرده و به طرف نواراالیا حرکت کردیم.

روز چهارم :

کندی - نواراالیا

مسیر هشتاد کیلومتری میان کندی و نواراالیا را طی کردیم . در راه که بودیم دو شیشه عسل و آب کینگ نارگیل با طعمی فوق العاده را خریدیم. در سریلانکا 2 نمونه عسل وجود داشت یکی عسل گرفته شده از زنبور و دیگری عسل گرفته شده از شیره درخت. طبق تعریف و صحبت های سریلانکایی ها ما از نوع دوم خریدیم. به شما هم پیشنهاد می کنم که اگر به سریلانکا سفر داشتید حتما از این نوع عسل خریداری کنید.

در طی مسیر 2 بار در جوار آبشارهای بسیار زیبایی توقف کردیم و چندتا عکس یادگاری گرفتیم. بعد از آن به بازدید از کارخانه تولید چای رفته و با مراحل تولید چای و هم چنین انواع آن آشنا شدیم. در این کارخانه با چای از ما پذیرایی کردند و سپس به فروشگاه آن رفتیم. چندین بسته از چای های متنوع را خریدیم البته قیمتشان بالا بود.

ویلای Lourdes inn را در نواراالیا برای اقامت رزرو کرده بودیم. نواراالیا شهری مرتفع و فوق العاده سرسبز با آب و هوای متفاوت بود. نواراالیا از دیگر بخش های سریلانکا کمی سردتر و ملقب به انگلیس کوچک بود.

پس از آن برای بازدید از باغ ویکتوریا به راه افتادیم. از جاذبه های گردشگری نواراالیا باید به دفتر پست قدیمی و دریاچه نواراالیا اشاره کرد. معبدی مشهور نیز در این شهر قرار گرفته که متاسفانه نتوانستیم از آن دیدن کنیم. در کنار دریاچه نیز می توانید از تفریح های آبی یا قایق سواری لذت ببرید. بعد از کمی گردش به بازار نواراالیا رفتیم و کمی ادویه جات خریدیم.بعد از آن به هتل برگشتیم. نزدیک ساعت 9 شب بود که به لابی هتل رفته و کمی موسیقی گوش دادیم. هتل ما شامل 2 بخش بود. اتق ما در یک راهرو قرار گرفته بود.منظره پیرامون هتل در روزهای ابری و بارانی که در مزرعه های چای احاطه شده بود بسیار دیدنی بودند.

روز پنجم :

نواراالیا - یالا

ساعت نه صبح از نواراالیا حرکت کردیم. مسیر LIPTON SEATمانند بهشت روی زمین بود. مسیری پر از پیچ و خم با منظره ای خارق العاده که به خاطر عرض کمی که داشت تردد ماشین های دیگر کمی سخت بود. ما سوار بر توک توک بودیم. بعضی وقت ها ماشین رو به رو باید توقف می کرد تا ماشین ما بتواند عبور کند. در تمامی مسیر مزارع چای را رویت می کردیم. هرچه جلوتر می رفتیم ارتفاع بیشتر شده و زیبایی جاده دو چندان می شد. گردشگران بسیار زیادی را در مسیر می دیدیم که این مسیر شیبدار را طی می کردند. بعد از رسیدن به LIPTON SEAT و پرداخت ورودیه کمی استراحت کردیم و عکس های فوق العاده را گرفتیم. بعد از کمی گشت زدن به HAPUTALE و BANDARAWALA و سپس به شهر ایلا در ساعت دوازده ظهر رسیدیم. شهرت این شهر به موجب آبشارهایش می باشد. محل اقامت ما در محدوده پارک جنگلی ویلای The wild HEAVEN در شهر TISSAMAHARAMA بود. این ویلا شامل اتاقهای بزرگ , تمیز , استخر و منظره ای فوق العاده می شد. برای فردا برنامه سافاری پارک ملی یالا را داشتیم.

روز ششم:

یالا-گاله - هیکاداوا

براساس برنامه ریزی های از قبل تعیین شده ساعت پنج و نیم صبح از خواب بیدار شدیم و بوسیله جیپ سافاری به طرف پارک yalla به راه افتادیم. هنوز آفتاب طلوع نکرده و هوا بسیار خنک بود. از جیپ سواری در این هوا بسیار لذت می بردیم. با رسیدن به در ورودی پارک یالا حدود صد جیپ دیگر با گردشگران متفاوت منتظر ورود به پارک بودند. نزدیک به ساعت شش و نیم بود که وارد پارک شدیم. هر جیپ مسیری خاص را طی می کرد. حیوانات این پارک شامل فیل , گراز , گاومیش , پرندگان متنوع , کروکودیل , خرگوش و .. می شد. از ویلا به همراه خودمان صبحانه آورد بودیم و در پارک مشغول خوردن شدیم. نزدیک ساعت ده بود که از پارک خارج شدیم.

ساعت دوازده ظهر به طرف هیکاداوا به راه افتادیم. ساعت پنج عصر بود که به شهر گاله رسیدیم و هوا کمی گرم و مرطوب شده بود. در این شهر از فانوس دریایی و قلعه تاریخی و دژ گاله بازدید کردیم. این قلعه باستانی بسیار بزرگ به همراه دیوارهای مستحکم و عریض بود. برای بازدید از این قلعه نیازی به پرداخت ورودیه نداشتیم.

هتل کرونا را برای اقامت در شهر ساحلی هیکاداوا انتخاب کرده بودیم. هتلی فوق العاده تمیز به همراه اتاقهای بزرگ و آشپزخانه که در نزدیکی خیابان اصلی نیز قرار گرفته بود.

کارکنان هتل بسیار خوش برخورد بودند و صبحانه ای محلی و لذیذی را برای ما سرو کردند.

در هتل کرونا با یک شخص ایرانی که همراه با همسرش از لندن به سریلانکا آمده بودند آشنا شدیم. شهر ساحلی هیکاداوا برای موج سواری بسیار مناسب بود به همین خاطر گردشگران خارجی زیادی به این منطقه می آمدند. ساحل این شهر بسیار بزرگ و تمیز و البته بسیار شلوغ بود. شهر هیکاداوا در سریلانکا برای اشخاصی که به ساحل و شنا علاقه دارند بسیار مناسب می باشد.

روزهفتم :

هیکاداوا – پاموناوا

ساعت یازده صبح از هیکاداوا به طرف پامونگاما حرکت کردیم. در راه محل وقوع حادثه سونامی و یادگار کشته شدگان را دیدیم. در هنگام وقوع این حادثه یک قطار پر از مسافر نیز دچار سونامی گردیده بود. ژاپنی ها یک مجسمه عظیم الجثه بودایی را در این منطقه به منظور جلوگیری از تکرار حادثه سونامی ساخته اند.

میان راه توقفی کردیم و در نمایشگاه وسایل چوبی و تزئینی سریلانکا گشتی زدیم. لیدرمان گفت که این نمایشگاه مناسب ترین مکان برای خرید کردن می باشد. ما نیز چهره ای حکاکی شده را خریداری کردیم. تعدادی مجسمه چوبی فیل نیز در اندازه های بسیار کوچک خریدیم.

در هتل پالم اقامت داشتیم. این هتل ساحلی شامل تراسی با منظره دریا / 2 استخر بزرگ / ساحلی اختصاصی / اتاقهای تمیز / فضایی سرسبز و خدمه خوش برخورد می شد.

روز آخر:

کلمبو و بازگشت به میهن

ساعت هشت صبح از خواب بیدار شدیم و پس از سرو صبحانه در ساحل کمی گشتیم. پس از آن به اتاقمان بازگشتیم و وسایلمان را جمع کردیم و به لابی رفتیم. ساعت یازده بود که به سمت کلمبو حرکت کردیم.

کلمبو شهری شلوغ و پر ترافیک بود. در این شهر از معبدی مشهور به نام Gangaramaya vihara بازدید کردیم. معبدی بسیاز زیبا و منحصر به فرد بود. این معبد در مرکز کلمبو و در جوار دریاچه بیرا قرار گرفته بود و شامل 2 مجموعه تالار می شد. یکی ساختمان اصلی و دیگری تالار تجمع راهبان در جوار دریاچه .

پیشینه این معبد به صد و بیست سال قبل بازمی گردد و پر بود از نقاشی ها و مجسمه ها. پس از آن از پارک Viharamahafvi و در آخر از بازار مشهور پتا دیدن کردیم.

پس از بازار پتا به یک بازار بزرگی برخوردیم که خیلی جالب بود و تونستیم خریدای خوبی ازش بکنیم. بعد از سرو غذا توی رستوران محلی به طرف فرودگاه به راه افتادیم. اون روز یک روز قبل از سه فوریه یعنی روز استقلال سریلانکا بود و به همین خاطر شهر شلوغ شده بود. در راه چندین بار توقف کردیم و ساعت نه شب بود که به فرودگاه رسیدیم. با خونسردی تمام کارهامون رو انجام دادیم و روپیه های باقی مانده رو به دلار چینج کردیم. ساعت یازده بود که در فرودگاه شیراز فرود آمدیم.

سفر به سریلانکا سفری فراموش نشدنی و خاطره انگیز بود که امیدوارم شما هم بتونید این حس رو تجربه کنید.

نکاتی برای سفر بهتر

1- در تمام مدت سفر مواظب پولهایتان باشید و همه آن ها را در یک جا قرار ندهید.

2- غذاهای کشور سریلانکا پر از ادویه . بسیار تند هستند اما قیمت بسیار کمی دارند.

3- بهداشت غذاخوری ها و شهرها خوب بود.

4- همراه خودتان کرم ضد آفتاب / کلاه / چتر / پمادهای مخصوص و کیسه پلاستیکی به همراه داشته باشید.

5- در هنگام سفر اطلاعات مورد نیاز را مطالعه کرده و برنامه ریزی کامل داشته باشید.

6- کشور سریلانکا مملوء از جاذبه های توریستی و دیدنی می باشد که به دلیل همراه بودن فرزندمان در سفر نتوانستیم از تمامی آنها دیدن کنیم. ممکن است شرایط سفر برای شما متفاوت باشد.

7- مردمان سریلانکا انسانهایی مهربان و خنده رو بودند و با خوش رویی با شما رفتار می کنند و مسلط به زبان انگلیسی نیز می باشند.

8- در بیشتر شهرهای سریلانکا و میان راه ها به داروخانه دسترسی دارید بنابراین نگران نباشید.