فیس بوک پلیکان پرواز اینستاگرام پلیکان پرواز  پلیکان پرواز تلگرام

سفرنامه تایلند و مالزی

هدفم از نوشتن سفرنامه این بود که بیشتر به جزئیات و اتفاقاتی که در سفر برایمان رخ داده بود بپردازم.

از دلایل دیگر نوشتن سفرنامه ام این است که بتوانم تجربیاتم را به دیگران نیز انتقال دهم. گرچه به این معتقدم که تجربه را نمی توان انتقال داد بلکه می توان قسمتی از تجربه دیگران شد.

انتخاب مکان سفر

شهریورماه سال 91 بود که به همراه یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم که برای سفری مهیج آماده شویم. پس از کمی فکر کردن مسیرهای مختلفی را بررسی نمودیم و در آخر به دو انتخاب رسیدیم. آفریقای جنوبی یا جنوب شرق آسیا.

پس از بررسی هایی که انجام دادیم فهمیدیم که برای گرفتن ویزای آفریقای جنوبی به سند ملکی و یا پول در حساب سپرده بانکی نیاز داریم. به همین خاطر از همان ابتدا گزینه اولمان حذف گردید.

مسیر سفر

با کنسل شدن سفرمان به آفریقای جنوبی سفر به آسیای جنوب شرقی را بررسی نمودیم. درباره اینکه به کدام کشور و چگونه سفر کنیم بسیار تحقیق کردیم.

در آخر مسیرمان را اینگونه انتخاب کردیم : تهران - کوالالامپور، کوالالامپور - پوکت، پوکت - پاتایا، پاتایا - بانکوک و بانکوک - تهران.

انتخاب پرواز

با مراجعه به آژانس مسافرتی پلیکان پرواز آسیا متوجه شدیم که هواپیمایی اتحاد در اواخر شهریورماه در برخی از مسیرها کاهش نرخ داشته است. به همین خاطر پرواز تهران کوالالامپور و بانکوک تهران را برای دوازده روز خریداری نمودیم. گذرنامه هایمان را به آژانس مسافرتی تحویل داده و در مدت ده روز ویزای تایلندمان نیز آماده شد.

برنامه ریزی اقامت در سفر

طبق برنامه ریزی که کرده بودیم اقامتمان در سفر بدین صورت بود :

دو شب در کوالالامپور - سه شب در پوکت - سه شب در پاتایا و دو شب در بانکوک

با توجه به آنکه حدودا از دو ماه قبل بلیت هواپیما را تهیه کرده بودیم موفق شدیم تا جای صندلی ها را هم در مسیرهای پرواز رزرو کنیم.

فرودگاه دوحه

پس از رسیدن به فرودگاه دوحه ما را به سرعت به طرف گیت پرواز کوالالامپور بردند. پرواز در ساعت معین انجام شد و نزدیک به ساعت ده شب به وقت محلی به فرودگاه کوالالامپور رسیدیم.

هتلی سه ستاره را در محله چینی ها برای دو شب اقامتمان رزرو کرده بودیم. به خاطر اینکه دو شب در این شهر اقامت داشتیم ستاره هتل آن چنان برایمان مهم نبود. البته ما فقط ده ساعت در این هتل حضور داشتیم.

گشت و گذار در شهر کوالالامپور

سفرنامه های بسیار زیادی در سایت های مختلف وجود دارد که درباره اماکن گردشگری مالزی توضیحاتی را داده اند. من نیز در این بخش به معرفی اماکنی که در این دو روز وقت کردم از آنها بازدید کنم می پردازم.

روز اول در کوالالامپور / گنتینگ

مجموعه تفریحی گنتینگ , مجموعه ای تفریحی میباشد که در چهل کیلومتری شهر کوالالامپور واقع شده است. این مجموعه شامل هتل , مرکز خرید و شهربازی می شود.

بلیت رفت و برگشت اتوبوس را از مرکز خریدی در زیر برجهای پتروناس خریداری کردیم. مسیری که رفتیم بسیار زیبا و سرسبز بود و تنها چهل دقیقه زمان برد. این مجموعه در ارتفاعات شهر واقع شده به همین خاطر با استفاده از تله کابین باید به آن برسید. در اصل پس از پیاده شدن از وسیله نقلیه , بلیت تله کابین را باید تهیه کنید. به زمان حرکت اتوبوس ها دقت کنید زیرا دقیقا سر ساعت حرکت می کنند. متاسفانه ما اتوبوس برگشتمان را از دست دادیم. آخرین اتوبوس ساعت نه شب به شهر برمیگردد. به همین خاطر مجبور شدیم که با تاکسی به هتلمان برگردیم.

روز دوم- برجهای پتروناس

از بهترین و جذاب ترین اماکن دیدنی شهر کوالالامپور , برجهای دوقلو می باشند. این برجها متعلق به شرکت نفتی به نام petronas مالزی می باشند که در مسابقات فرمول یک جهانی تیم دارد. در زیر این برجها بازار بزرگ suria KLCC با قیمت های گران واقع شده که بهتون پیشنهاد می کنم تا از آن بازدید کنید.

خرید از بازار الکترونیک شهر کوالالامپور(LOWYAT)

چند ساعت تا پروازمان به شهر پوکت تایلند باقی مانده بود که تصمیم گرفتیم تا به پیشنهاد یکی از دوستانمان به مشهورترین بازار لوازم الکترونیک و موبایل کوالالامپور به نام lowyat سری بزنیم. این بازار به بازار علاءالدین تهران شباهت داشت و دارای تنوع بسیار زیادی از محصولات بود.

من و همسفرم دو گوشی ریفربیش اپل 3gs هرکدام را به قیمت دویست دلار خریداری کردیم. تنها نکته در خرید کردن این بود که باید خیلی زیاد چونه بزنید. کلا در سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا نباید چانه زدن را فراموش کنید.

خروج از مالزی

با خروج از شهر کوالالامپور با پروازی بسیار عالی در زمان یک ساعت وارد فرودگاه شهر پوکت شدیم.

ورود به شهر پوکت

شهر پوکت در بخش جنوبی تایلند و در فاصله یک ساعت و چهل دقیقه ای از شهر بانکوک واقع شده است. بعد از ورود به فرودگاه پوکت سیم کارت های رایگانی را به ما دادند و سپس با استفاده از ون هایی که بیرون فرودگاه بودند به سمت هتل ترانسفر شدیم. نام هتلمان citin و در نزدیکی ساحل پاتونگ بود. هتلی سه ستاره و تمیز و با قیمت بسیار مناسب.

نزدیک شب بود که به شهر پوکت رسیدیم و پس از چند ساعت استراحت به خیابان های اطراف رفتیم و گشتی زدیم.

بعد از سرو شام , به bangle road رفتیم که خیابانی شلوغ بود. در این خیابان مراکز تفریحی بسیار زیادی وجود داشت که تا نیمه های شب گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کرد. از بهترین جاذبه های شهر ساحلی پوکت جزایر فی فی و جیمز باند می باشند.

در اصل برنامه تفریحی در پوکت بدین صورت است که در هنگام روز باید از جزایر دیدن کرده و از خدمات ماساژ و ورزش های آبی و در هنگام شب نیز حضور در bangle road و تفریحات شبانه. قیمت ها در تایلند بسیار کمتر از مالزی میباشد. مردمان تایلند نیز به مراتب رفتار صمیمانه تری دارند. آنچه که در پوکت خیلی توجهمان را جلب کرد امنیت بالای شهر بود. در نیمه های شب وقتی در خیابان های پوکت قدم می زنید هیچگاه احساس ناامنی نمی کنید در صورتیکه هیچ پلیسی هم در خیابان ها نیستند.

از زیبایی های شهر پوکت در بسیاری از سفرنامه ها با جزئیات گفته شده به همین خاطر از بیان تکراری آنها خودداری می کنم. بعد از سه شب اقامت در شهر بی نظیر پوکت راهی فرودگاه شدیم. هوا فوق العاده گرم بود و در مسیر حرکت ون , مسافران را از هتل های متفاوتی در مسیر برای رفتن به فرودگاه سوار می کرد.

نکته جالب : در مسیر حرکتمان به سمت فرودگاه یک خانم توریست انگلیسی همسفرمان بود که دچار حالت تهوع در طول راه شد. همراهم کمی کشک داشتم به او مقداری از آن را دادم و کمی حالش بهتر شد. به همین خاطر پیشنهاد می کنم که مقداری کشک و نبات به همراه داشته باشید.

بعد از رسیدن به فرودگاه و گرفتن کارت پرواز فهمیدیم که امکان استفاده از lodge پرواز برایمان وجود دارد به همین خاطر از آن استفاده کردیم. هواپیمای ما خیلی کوچک بود و آرام حرکت می کرد. مناظر فوق العاده زیبایی را از شیشه هواپیما می دیدیم.

نکته : بهتون پیشنهاد می کنم که اگر تور مسافرتی تهیه کردید و خواستید از پوکت راهی پاتایا شوید بلیت مستقیم پاتایا را بگیرید و به فرودگاه بانکوک نرین. به خاطر اینکه نزدیک به دو ساعت مسیر زمینی بین این دو شهر وجود داره.

شهر پاتایا

پاتایا شهری زیبا و ساحلی به همراه جاذبه های طبیعی و غیرطبیعی بسیاری است. پاتایا شامل معابد بسیار و خیابان مشهوری به نام واکینگ استریت می شود که همراه با تفریحات شبانه است. در پاتایا نیز مانند پوکت سه شب اقامت داشتیم. هتلمان نیز هتل سه ستاره ibis بود. بهتون پیشنهاد می کنم که اگر به دنبال هتل ارزان و خانوادگی بودید حتما این هتل را انتخاب نمایید. اکثر مسافران این هتل روس بودند و در زمان اقامت ما هیچ مسافر ایرانی در هتل نبود. هتل دارای استخر روباز و تمیزی بود که بهتون پیشنهاد می کنم حتما ازش استفاده کنید.

در مدت اقامتمان در هتل ایبیس چیز جالبی که وجود داشت این بود که تعداد بسیاری از ماشین های مرسدس بنز در مدل های متنوعی در فضای پارکینگ هتل بود. وقتی سوال کردم فهمیدم که آنها متعلق به رئیس هتل است. زیرا او علاقه بسیار زیادی به این برند دارد. در زمان اقامتمان به صورت اتفاقی او را دیدم که مردی بسیار خونگرم بود و ایران را نیز خیلی خوب می شناخت و تعداد زیادی هم دوست ایرانی داشت.

همانطور که در بالا اشاره کردم اماکن گردشگری تایلند بسیار زیاد است و مطالبشان در خیلی از سایت های اینترنتی هم موجود است. در روز آخر سفرمان به پاتایا مشغول سرو صبحانه بودیم که آقای جوی مدیر هتلمان را دیدیم. او از زمان خروجمان سوال کرد و ما گفتیم که تا چند ساعت دیگه باید با تاکسی به بانکوک برویم. آقای جوی که مدیر هتلهای زنجیره ای ایبیس در تایلند بود از ما خواست که در بانکوک نیز به هتلشان برویم. اما چون ما از قبل هتل رزرو کرده بودیم از وی تشکر کردیم. آقای جوی نیز می خواست که به بانکوک سفر کند به همین خاطر با او از پاتایا به بانکوک رفتیم.

نکته : اگر برای بار دوم بخواهم که به تایلند سفر کنم و از میان پوکت و پاتایا فقط یک حق انتخاب داشته باشم با در نظر گرفتن زیبایی ها و اماکن دیدنی پاتایا اما باز هم پوکت را انتخاب می کنم.

شهر بانکوک

تا پیش از رسیدن به بانکوک در زمان اقامتمان در کشورهای مالزی و تایلند ترافیکی ندیده بودم. اما بانکوک شهر فوق العاده بزرگ و شلوغ به همراه ترافیک بود. بانکوک جاذبه های گردشگری بسیار و بازارهای مناسبی برای خرید کردن دارد.

مدت اقامتمان در بانکوک دو روز بود که خیلی کم بود. دلیل آنکه مدت کمی برای اقامت در بانکوک ماندیم آفر مناسب پرواز اتحاد بود. اما در سفرهای بعدی به تایلند حتما زمان بیشتری را در بانکوک می گذرانم. در بانکوک هتل فرست را در مرکز شهر رزرو کرده بودیم. هتلی بزرگ و سه ستاره بود که اگر به دنبال هتل ارزان و خوب بودید بدون شک این هتل را انتخاب کنید.

چنانچه به بانکوک سفر کردید حتما از رودخانه کوآی و بازار روی آب دیدن کنید. رودخانه کوآی در فاصله ای حدود دو ساعت از شهر واقع شده است که من به خاطر اینکه فیلم " پلی بر روی رودخانه کوآی " را دیده بودم با آن آشنایی داشتم. خیلی دوست داشتم که این رود و بازار محلی روی آب را از نزدیک ببینم اما متاسفانه وقت نداشتیم. به طور کلی برای بانکوک وقت گذاشتن خیلی ارزش داره.

دو شب اقامتمان در بانکوک خیلی سریع گذشت و برای پروازمان راهی فرودگاه شدیم. با وجود آنکه از کشورهای زیادی بازدید کرده ایم می توانم بگویم که فرودگاه بانکوک از بزرگترین فرودگاه هایی است که تا به حال دیده ام. آنچنان بزرگ که با توجه به زمان زیادی که داشتیم اما فرصت بازدید از کل فری شاپ برایمان فراهم نشد.

پرواز اتحادمان سر ساعت معین انجام شد. در ابوظبی نیز هواپیما عوض شد و ما راهی تهران شدیم. به همین ترتیب سفرمان به پایان رسید.

پیشنهاد ها :

در سفرهای خارجی حتما پلوپز کوچکی را به همراهتان ببرید زیرا بسیار به کارتان می آید. به خصوص هنگام سفر به جنوب شرق آسیا که اگر علاقه ای به خوردن فست فود نداشتید خیلی مفید است.

حتما پیش از سفر هتل مورد نظرتان را در سایت تریپ ادوایزر چک کنید و نظرات مسافران را به طور کامل بخوانید. در انتخاب هتل به شما کمک خواهد کرد.