فیس بوک پلیکان پرواز اینستاگرام پلیکان پرواز  پلیکان پرواز تلگرام
پلیکان پرواز

سفر به بهشت گمشده (بالی)

جزیره بالی در جنوب شرق آسیا واقع شده و از جزایر کشور اندونزی می باشد.

جزیره بالی در جنوب خط استوا قرار گرفته و در نزدیکی استرالیاست. از نظر زمانی جزیره بالی چهار ساعت و نیم از ایران جلوتر می باشد. اگر در ایران ساعت 14:30 باشد در بالی ساعت 19:00 خواهد بود. بافت جزیره بالی سنتی بوده و آپارتمان یا ساختمان های مرتفع کمتر به چشمتان خواهد خورد. خیابان های بالی باریک میباشند و ترافیک در آن زیاد است. اگر به دنبال شهری مدرنیته هستید جزیره بالی برای شما مناسب نخواهد بود.

مردمان بالی با موتور و ون ها جابه جا می شوند. زبان مردمان بالی انگلیسی بوده اما به راحتی می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. از نظر گردشگری جزیره بالی به چندین بخش اصلی تقسیم می شود.

1- منطقه نوسا دوآ در بخش جنوب شرقی بالی واقع شده و اکثر هتلهای آن ساحلی میباشند. قیمت هتلهای نوسا دوآ از دیگر مناطق بیشتر بوده و لوکس تر می باشند. منطقه نوسا دوآ برای انجام ورزش ها و تفریحات آبی بسیار مناسب می باشد.تنها مشکل منطقه نوسا دوآ دور بودن آن از مرکز بالی و سایر نواحی توریستی این جزیره است. چنانچه به دنبال آرامش و سکوت هستید به نوسا دوا بروید.

2- منطقه کوتا در بخش جنوب غربی بالی قرار گرفته و شامل مناطق شمالی , مرکزی و جنوبی می شود. منطقه کوتا شلوغ بوده و در آن به رستوران , مراکزخرید و پارک آبی دسترسی خواهید داشت. از نظر من منطقه KUTA بهترین منطقه بالی می باشد. در این منطقه بدون اینکه تاکسی بگیرید می توانید تنها با کمی پیاده روی به رستوران و مراکز خرید یا پارک آبی برسید.

3- منطقه اوبد در قلب جزیره بالی واقع شده و هتلهای آن در نواحی جنگلی قرار گرفته اند و از ساحل دور می باشند.

آب و هوای جزیره بالی استوایی می باشد و دمای آن میان 22 تا 30 درجه سلسیوس متغیر است. رطوبت جزیره بالی بالا بوده و شامل فصلهای خشک و بارانی می شود. چونکه در فصول بارانی باران های شدید استوایی در بالی می بارد به همین منظور امکان کنسل شدن برنامه های تفریحی نیز وجود دارد. به موجب بالا بودن رطوبت و تعرق برای هر روزتان دو دست لباس ببرید و اگر مشکل عرق سوز دارید حتما پودر بچه به همراه داشته باشید. روزانه نیز چندین بار حمام کنید.

واحد پول بالی روپیه اندونزی می باشد و هر دلار امریکا برابر با حدودا سیرزده هزار روپیه است.

در سطح شهر بالی باجه های Money Changer به تعداد بسیار زیادی وجود دارند و این باجه ها بر دو نوع اند. یکی بدون کارمزد و دیگری با کارمزد. باجه های بدون کارمزد قیمت های پایبن تری را ارائه خواهند داد اما هیچگونه پولی از شما کسر نمی کنند . باجه های با کارمزد نرخ های بالاتری را ارائه داده اما هنگام حساب کردن ده درصد را بعنوان کارمزد کسر می کنند که به ضرر شما خواهد بود.

ما سفر هفت شب و هشت روز را با ایرلاین قطری و هتل کوتا پارادایسو انتخاب کردیم. تور ما شامل ترانسفر فرودگاهی , گشت شهری رایگان , لیدر فارسی زبان , یک نهار رایگان , سیمکارت, بیمه و خدمات ویزا می شد. ما تور بالی را از مجری مستقیم آن یعنی آژانس پلیکان پرواز آسیا تهیه کردیم.

هتل Kuta Paradiso پنج ستاره بوده و در منطقه کوتا واقع شده بود. به خاطر اینکه پرواز در روز اول هنگام شب می رسد پس روز اول را جزء سفرتان حساب نکنید. پرواز مستقیمی به بالی وجود ندارد. برای تاریخ 5 تا 13 اکتبر سفرمان را به بالی از طریق آژانس مسافرتی پلیکان پرواز آسیا رزرو کردیم.

برای ساعت سه پرواز داشتیم . پروازمان بدین صورت بود تهران به دوحه / دوحه به جاکارتاو جاکارتا به بالی. برای پرواز از جاکارتا به بالی دیگر از ایرلاین قطری استفاده نمی کنید. یک ایرلاین داخلی به نام گارودا وجود دارد که بسیار مناسب و خوب بود. ما در تهران دوتا Boarding pass گرفتیم برای تهران و دوحه و در دوحه دیگر بارمان را تحویل ندادیم.

ساعت ده و چهل دقیقه شب بود که به طرف دوحه حرکت کردیم و پس از سرو شام و حدود زمانی یک ساعت و پانزده دقیقه به دوحه رسیدیم. فرودگاه دوحه خیلی پیشرفته و زیبا و مملوء از فری شاپ بود. تجربه خوبی رو در فرودگاه دوحه داشتیم.

پس از زمان دو ساعت دوباره سوار هواپیما شده و به طرف جاکارتا حرکت کردیم. پروازمان به طرف جاکارتا هفت ساعت و ربع زمان برد. در طول پروازمان دو وعده غذا سرو کردیم و در هر وعده غذایی سه نوع غذای اصلی به همراه پیش غذا و دسر و نوشیدنی دلخواه وجود داشت که باید یک نوع از غذاها را انتخاب می کردید.

در آخر پرواز , فرم گمرکی به مسافران دادند که باید پر می کردند. چنانچه این فرم را گم کردید اصلا نگران نباشید چون در فرودگاه هم هست. اما حتما پر کنید و تحویل بدید. فرودگاه جاکارتا فوق العاده معمولی بود و حتی دستی چمدان ها را جابه جا می کردن و اصلا نمی شد با فرودگاه دوحه مقایسه اش کرد.

برای من و همسرم در طول این پرواز اتفاقی افتاد و آن این بود که در جاکارتا هنگامی که خواستن گذرنامه هامون رو کنترل کنن بهمون گفتن که برای بررسی های بیشتر باید به دفتر پلیس بریم. دفتر پلیس اتاقی تاریک بود. از ما هدفمون از سفر رو پرسیدن و ماهم گفتیم که برای ماه عسل اومدیم.

بعد از اینکه واچر هتل و بلیط برگشتمون رو کنترل کردند اجازه ورود رو بهمون دادند. چناچه برای شما هم همچین اتفاقی افتاد اصلا استرس نگیرید و در کمال آرامش جواب مامورین رو بدید. پس از اینکه به جاکارتا رسیدید باید چمدان هایتان را تحویل بگیرید.

پس از اینکه چمدان هایمان را تحویل گرفتیم به سالن دیگری رفتیم و به مدت سه ساعت در جاکارتا توقف کردیم. سپس دوباره سوار هواپیما شده و بعد از پذیرایی و زمانی حدود یک ساعت و نیم به بالی رسیدیم. ساعت به وقت بالی نه و نیم شب بود. قصد داشتیم از فری شاپ خرید کنیم اما به خاطر اینکه پروازمان از جاکارتا به بالی بصورت داخلی محسوب می شد از ترمینال پرواز داخلی رد شدیم که متاسفانه فری شاپ نداشت.

یه نکته جالب در پروازمون وجود داشت و اون این بود که فقط من و همسرم ایرانی بودیم و بعد از اینکه از فرودگاه خارج شدیم لیدرمان با پلاکاردی که فامیلی من بر روی ان نوشته شده بود منتظرمان بود.

پس از رسیدن به هتل کوتا پارادایسو از ما با نوشیدنی فوق العاده ای پذیرایی کردند. بعد از آن حوله خنکی با رایحه ای بی نظیر را به ما داده تا کمی خنک شویم. با این کارها همه خستگی راه از تنمان بیرون رفت. پس از آن وارد اتاقمان شدیم.

اتاقمان بسیار خوب و بدون هیچگونه مشکلی بود. اتاقمان شامل تراس می شد و برای افراد سیگاری بسیار مناسب بود. اتاقمان بسیار تمیز, شامل سیستم تهویه هوا , حمام به همراه وان و دستشویی فرنگی می شد. همانطور که در بالا اشاره کردم روز اول سفرتان به خاطر اینکه شب می رسید از دستتان می رود و در واقع از روز دوم سفرتان شروع می شود. صبحانه های هتل کوتا پارادایسو بسیار متنوع و مفصل بود. خدمه هتل فوق العاده خوش برخورد و منظره هتل بی نظیر بود.

در تریپ ادوایزر درباره هتل کوتا پارادایسو تعریفی ندیده بودم و امتیاز خوبی هم به آن نداده بودند ولی واقعا برخلاف آن بود و ما خیلی راضی بودیم. تنها نکته درباره این هتل این است که ساحلی نمی باشد و برای اینکه به دریا بروید باید از هتل بیرون آمده و کمی قدم می زدید. هتل کوتا پارادایسو شامل 3 فضای استخر بوده و روزانه برنامه ها و مسابقاتی در آنها برگزار می شد. اما چون ما اغلب اوقات بیرو هتل بودیم لذا نمی رسیدیم که از این برنامه ها استفاده کنیم.

از دیگر نکات جالب این بود که در سفرنامه هایی که از قبل مطالعه کرده بودم می گفتن که باجه ها کلاهبرداری می کنن و اصلا از آنها خرید نکنید ولی ما کلیه برنامه سفرمون به بالی رو از طریق این باجه ها هماهنگ کردیم و از نظر کیفیت و امنیت واقعا عالی بودند. با بهترین اتومبیل ها به همراه کولر سرساعت به دنبال من و همسرم میومدن و سر ساعت هم مارو به هتل بر می گردوندند. همچنین به زبان انگلیسی نیز تسلط داشتند و مبلغ آنها بسیار مناسب بود. ما روزانه به دکه های مقابل هتلمان می رفتیم و برای فردا برنامه ای را هماهنگ می کردیم.

در روز دوم از سفرمان به بالی لیدرمان فارسی زبان تورمان به هتل آمده و درباره تورها و قیمت های آنها به ما توضیحاتی دادند. بعد از آن به همراه لیدرمان به دنبال خانواده ای دیگر رفتیم و گشت شهریمان را آغاز کردیم. به طرف نوسا دوآ به راه افتادیم و در آن از تفریحات آبی لذت بردیم.

هزینه تفریحات آبی در نوسا دوآ بطور کلی گران است. اما اگه چونه بزنین خیلی قیمت ها رو میارن پایین. بنابراین اگر قصد داشتید که از تفریحات آبی استفاده کنید پول زیاد همراه خودتان داشته باشید. البته جایی هم که ما رفته بودیم گران بود می توانید همین تفریحات رو با نصف هزینه ای که ما داشتیم در محل دیگری انجام دهید. پس از آن برای سرو نهار به مک دونالد رفتیم. سپس به مرکز خرید گالریا رفته و حدود 1 ساعت در آن گشتیم.سپس به هتل بازگشتیم.

در روز سوم از سفرمان به بالی به پارک آبی واتربوم رفتیم. ازهتل کوتا پارادایسو تا این پارک آبی پنج دقیقه پیاده روی فاصله بود. پس از خرید بلیت بهمون یک دستبند دادند. برای خرید کردن از داخل پارک آبی نمی تونید پول نقد به همراهتون ببرید برای همین هر مقدار که بخواهید می تونید دستبندتون رو شارژ کنید و بعد از اینکه برگشتین باقی مونده پولتون رو پس بگیرید. پارک آبی واتربوم در آسیا در رده اول و در جهان در رده دوم قرارگرفته است. پارک آبی بسیار بزرگ ودر مقایسه با پارک آبی آنتالیا و دبی بسیار عالی تر بود.

پس از تفریح در پارک آبی به باجه فروش تور رفتیم و پس از کلی چانه زنی برای روز چهارم از سفرمان به بالی, تور 1 روزه شهری را خریداری کردیم.

در روز چهارم از سفرمان یک ون اختصاصی در مقابل هتلمان در ساعت فیکس شده به دنبالمان آمد. برای روز چهارم از سفرمان گشت منطقه اوبد را در نظر گرفته بودیم که حدود یک ساعت و نیم زمان برد. به منطقه ای رسیدیم که مرکز هنر اوبد نام داشت و شامل فروشگاه های جواهر , زیورآلات , پوشاک سنتی , صنایع دستی و سنگی ...می شد. لیدر تورمان ما را به تمامی فروشگاه ها می برد که بسیار وسیع بودند اما قیمت های بالایی داشتند. از راننده تورتان بخواهید که شما را به فروشگاه های کوچک ببرند. زیرا قیمت های بسیار مناسبی دارند. اما به اندازه آن فروشگاه ها مدرن نبودند.

به نظر من اگر قصد خرید سوغاتی دارید از فروشگاه های این منطقه خرید کنید زیرا این منطقه مملوء از کارگاه بوده و صنایع دستی بی نظیری را با قیمت های بسیار مناسب می توانید تهیه کنید. این گونه اجناس در مناطق کوتا و نوسا دوآ با قیمت بالاتری به فروش می رسند.

پس از آن به بازدید از معبد tirta empul رفتیم .این معبد فوق العاده زیبا و مملوء از مجسمه و درختان بی نظیر می شد. استخری در این معبد وجود داشت که در آن ماهی های قرمز بسیار زیبایی وجود داشتند. بهتون پیشنهاد می کنم اگر به بالی سفر کردید حتما از این معبد بازدید کنید.

سپس به مزرعه قهوه ubud رفتیم. در این مزرعه قهوه های متنوعی را بصورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد که می توانید در فضایی رویایی و بی نظیر آنها را بنوشید. بعد از تست کردن نیز می توانید قهوه دلخواه خود را خریداری نمایید. در این مزرعه حیوانی وجود داشت که دانه های قهوه را خورده و پس از تخمیر طبیعی در بدنش در آخر ماده دفع شده از آن را به عنوان گرانترین قهوه دنیا تحت نام کوپی لواک به فروش می رسانند. کوپی لواک تنها قهوه ای بود که بابت آن از ما پول گرفتند. تجربه بسیار خوبی بود. پس از آن به فروشگاه مزرعه رفتیم. در این فروشگاه فرآورده های گیاهی مانند روغن نارگیل و کرم های متنوع و قهوه های گوناگون به فروش می رسید. حتما از محصولات این مزرعه خریداری کنید زیرا کاملا طبیعی می باشند.

سپس به شالیزارهای برنج بالی رفته و شاهد منظره ای رویایی در آن بودیم. در این زمین های برنج می توانید عکس های فوق العاده ای را بگیرید.

سپس برای سرو ناهار به یک رستوران رفتیم که اردک های معروفی داشت. ما اصلا از غذای محلی خوشمان نمی آید ولی راننده تور به ما گفت که این بار را سفارش دهید. انصافا خیلی خوش مزه بود و تجربه خوبی کردیم. رستورانی که رفتیم در شالیزار واقع شده بود و منظره ای بی نظیر داشت.

پس از سرو نهار به جنگل میمون های بالی رفتیم که فضای جنگلی داشت و فوق العاده زیبا و مملوء از درختان بزرگ و رودخانه بود. میمون های این جنگل خیلی خوشگل بودند و بعضی از آنها نژادهای خاصی داشتند. پس از بازدید از جنگل میمون ها ساعت نزدیک به شش عصر بود که به هتل رسیدیم و پس از کمی استراحت به مرکز خرید رفتیم. در بالی زیاد نمی توانید خرید کنید . در جزیره بالی تعداد کمی برند بین المللی وجود دارند که می توانید از آنها خریداری نمایید. اکثر فروشگاه ها محصولات محلی خود را می فروشند.

روز پنجم :

بعد از سرو صبحانه در هتل به همراه لیدر هتل به طرف سافاری به راه افتادیم. این تنها برنامه ای بود که با لیدر هتلمان همراه شده بودیم . دلیل آن نرخ سافاری بود. تقریبا همه جا این تور را نرخی ثابت می فروختند. پس از سوار شدن به اتوبوس و زمان یک ساعت به منطقه مورد نظر رسیدیم.

تور سافاری را با نرخ های متفاوت و اشکال گوناگون می فروشند. مثلا اگر نهار به تور اضافه شود نرخ آن بالاتر می رود. ما تور بدون نهار را انتخاب کردیم زیرا نهارشان محلی بود و ما هیچ علاقه ای به آن نداشتیم. در این مکان رستوران های دیگری نیز وجود داشت و غذاهای مختلفی را ارائه می دادند.

در این مکان زمان بسیار با ارزش بود و در ساعات مختلف برنامه و نمایش های متفاوتی را اجرا می کردند. اگر براساس نقشه و زمان پیش روید می توانید از تمامی نمایش ها لذت ببرید. نمایش اول بدین گونه بود که حیوانات به روی صحنه می آمدند. سپس به ببرها غذا می دادن و یا با فیل ها آب بازی می کردند. سپس نمایش فیل ها, ببرها و پلنگ ها اجرا می شد. سپس به کروکودیل ها غذا می دادند. پس از این برنامه ها , سوار ماشین هایی شدیم که کاملا محافظ شده بود و به محل زندگی حیوانات متنوع مانند شیر , زرافه , ببر و پلینگ رفتیم. در مرحله آخر به سالن بزرگ نمایش رفتیم که فوق العاده بود و در آن ترکیبی از آداب و رسوم اندونزی به نمایش گذاشته شده بود. این بخش از گشتمان بسیار تاثیرگذار بود. پس از آن به شهربازی رفتیم که شامل وسیله بازی و پارک آبی می شد. شهربازی این بخش بسیار مهیج بود و باتوجه به بلیتی که تهیه کرده بودیم تنها می توانستیم از یک وسیله به طور رایگان استفاده کنیم. برای استفاده از دیگر وسیله ها باید یا نقدی پول پرداخت می کردیم و یا کارتمان را شارژ کنیم.

نکته مهم در رابطه با سافاری زمان می باشد که براساس زمان باید به بخش های گوناگون روید زیرا سر ساعت های مشخصی برنامه ها را اجرا می نمایند. نزدیک ساعت هفت بود که به هتلمان رسیدیم.

روز ششم :

راس ساعت هشت صبح اتومبیلی که از روز گذشته از باجه تهیه کرده بودیم به دنبالمان آمده و به سمت رودخانه حرکت کردیم. این تور نیز چندین نوع بود که شامل 3 چرخه سواری , فیل سواری و ... می شود. اما ما تور مهیج telaga waja river rafting را خریداری کردیم. برای این تور لباس مناسبی را انتخاب کنید زیرا تمام لباسهایتان خیس می شود. حتما دمپایی و حوله و لباس به همراه داشته باشید. تورمان فوق العاده مهیج بود. 5 نفری سوار یک قایق شدیم و خیلی بهمون خوش گذشت. بارون هم نم می زد و این هیجان رو چند برابر کرده بود. تورمان نزدیک به سه ساعت زمان برد و پس از آن دوش گرفتیم. پس از سرو ناهار محلی ساعت نزدیک به سه بود که به هتال برگشتیم.

روز هفتم : بازدید از معبد ‏Uluwatu ‏‏‎در بالی

معبد Uluwatu ‏‏‎از مهمترین معابد بالی می باشد که در ارتفاعی هفتاد کیلومتری بر بالای صخره ای در ساحل واقع شده و نمایی بی نظیر دارد. در این مکان تماشای غروب آفتاب و موج دریا فوق العاده می باشد. این مکان منطقه ای رویایی در جزیره بالی می باشد و به شما آرامش را القا می کند.

نکات:

هنگامی که ما به جزیره بالی سفر داشتیم روی هم رفته نزدیک به پنج خانواده ایرانی دیدیم. برای برقراری ارتباط با مردمان بالی بهتر است به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

از سوال هایی که همیشه برای گردشگران وجود دارد این است که به غیر از تورلیدر به شخص دیگری هم اعتمان کنید و به غیر از او از شخص دیگری تور خریداری کنیم یا نه ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این موضوع به شما بستگی دارد. در جزیره بالی هر پنجاه متر باجه فروش تور قرار گرفته که می توانید تورهای تفریحی رو با قیمت های پایین خریداری نمایید. برای اینکار باید چندین مهارت بلد باشید.اول اینکه زبان خوبی داشته باشید سپس اعتماد کرده و چانه بزنید. ما تنها گشت شهری و سافاری را با لیدر تورمان رفتیم مابقی تورهای را از باجه تهیه نمودیم.

در بالی تا جایی که می توانید چانه بزنید. زیرا می توانید جنس مورد نظرتان را با نصف قیمت خریداری نمایید.

جزیره بالی مملوء از تفریحات می باشد. با این وجود که ما همه روزهای سفرمان را به تفریح پرداختیم اما بازهم کلی اماکن دیدنی ماند که موفق نشدیم از آنها بازدید کنیم.

بسیاری از آژانس های مسافرتی به ما پیشنهاد می دادند که سفر ترکیبی سنگاپور بالی یا مالزی بالی و یا تایلند بالی را برویم اما من به شما پیشنهاد می کنم که کل هشت روز را در جزیره بالی سپری کنید.

جزیره بالی سرشار از هیجان های متنوع بوده و با مالزی و دبی و ترکیه بسیار تفاوت دارد. همه تفریحاتی که دنبالش باشید را در بالی می توانید پیدا کنید.

برای پروازی طولانی آماده باشید و اگر با پروازهای طولانی مشکل دارید این تور را به شما پیشنهاد نمی کنم. در پرواز برگشتتان بهتر است 2 استاپ را داشته باشید زیرا بسیار خسته می شوید و دیگر انرژی برایتان نمی ماند.

هنگام سفر ما به جزیره بالی هزینه پرواز ماهان و قطری یکسان بود. برای سفر به بالی بهتر است از ایرلاین قطری استفاده نمایید.

به هیچ وجه در جزیره بالی ساختمان های مدرن و بزرگ نمی بینید. بافت جزیره بالی فوق العاده ساده بوده و به موجب خیابان های باریکش همیشه پر از ترافیک است.

پیش از سفر به بالی برای اخذ ویزای اندونزی اقدام نمایید.

در ابتدا قصد داشتیم که سفرمان را خودمان برنامه ریزی کنیم یعنی پروازها و هتل را خودمان رزرو کنیم اما با حساب کردن هزینه ها متوجه شدیم که جزیره بالی از مقاصدی می باشد که اگر با آژانس مسافرتی بروید به صرفه تر است. دلیل اصلی آن نیز این است که پروازها گران می باشند. به همین دلیل از آژانس مسافرتی پلیکان پرواز آسیا تور 7 شب بالی را تهیه کردیم.

به خاطر اینکه در جزیره بالی همیشه ترافیک می باشد بنابراین در منطقه کوتا هتل رزرو کنید. زیرا اگر غیر از این باشد مجبور خواهید شد زمان زیادی از سفرتان را در اتومبیل طی کنید.

خیابان های جزیره بالی مملوء از غذاخوری ها و رستوران هاست. اما با توجه به سلیقه من و همسرم ما به رستوران هایی مانند برگر کینگ یا کی اف سی می رفتیم. در سطح شهر نیز می توانید رستوران هایی را بیابید که پیتزا , پاستا و ... را ارائه می دهند.

از مراکز خرید کوتا می توان به دیسکاوری , گالریا و بیچ واک اشاره کرد. ما پیاده به بیچ واک و دیسکاوری می رفتیم و از نظر من بیچ واک نسبت به بقیه بهتر بود و منظره زیباتری داشت.

ما در آبان ماه به بالی سفر کردیم و آب و هوای بالی در این زمان استوایی و آفتابی بود و هیچگونه مشکل بارش باران نداشتیم. برای کنترل کردن آب و هوا اگر در کوتا اقامت داشتید در Weather دنپازار را انتخاب نمایید. زیرا بخش های گوناگون جزیره بالی دارای آب و هوای متفاوتی نیز می باشند.